Fachowość, jakość i niezawodność są oznakami dobrej wydajności działu IT. Musi spełniać różne wymagania, ale często nie ma wystarczającej liczby pracowników, ma mało lub nie ma dodatkowego czasu, a czasem nie ma niezbędnej technologii.
Dział IT przejmuje zewnętrznych dostawców usług na zasadzie outsourcingu i przekazuje wszystkie zadania, które nie muszą być wykonywane przez wewnętrznych pracowników. Cała firma korzysta z bardziej elastycznej zdolności do rutynowej pracy IT. Outsourcing IT jest dużym wyzwaniem dla wielu firm, ale oferuje wiele korzyści w porównaniu z utrzymywaniem infrastruktury we własnym zakresie. Zamiast inwestować w specjalistyczny personel i organizować pomoc techniczną, możesz powierzyć IT zewnętrznej firmie. Skupiasz się na swojej podstawowej działalności i zwiększasz efektywność operacji. Zarówno rozbudowa, jak i redukcja infrastruktury technicznej jest łatwa. Szczególnie przy restrukturyzacji w firmie ważne jest, aby skupić się na zmienionych procesach i przydzielić zadania kompetentnym partnerom. Dla firm awaria IT stanowi zagrożenie dla ich istnienia.
Dzięki wsparciu firmy zewnętrznej wszystkie Twoje systemy są w pełni chronione za pomocą kopii zapasowych danych i innych mechanizmów bezpieczeństwa. Outsourcing uniezależnia miejsce pracy od lokalizacji i pozwala Tobie i Twoim pracownikom pracować, kiedy chcą i gdzie chcą. Zwłaszcza młode firmy i pracownicy doceniają tę elastyczność. Oczywiście cały proces prac wykonywanych w ramach outsourcingu, powinien być należycie nadzorowany, w tym celu wdraża się takie rozwiązania jak Devops, dzięki którym zarządzanie całym projektem jest dużo łatwiejsze. Czasem są to skomplikowane projekty, jak przykładowo skomplikowane oprogramowanie, do zarządzania firmę, przy którym pracuje wiele osób. Potrzeba wówczas właściwie rozdzielać wszystkie zadania, oraz pilnować harmonogramu prac. Dokładne zarządzanie projektem pozwala wyeliminować niespodziewane trudności, oraz szybciej reagować na zagrożenia uniemożliwiające realizację projektu.