CTA (Call to Action) to określenie opisujące elementy, które mają zmusić użytkownika do podjęcia konkretnego działania (kliknięcia). Mogą to być odnośniki tekstowe lub obrazki mocno wyróżniające się na tle pozostałej treści. Występują na stronach internetowych, w wiadomościach e-mail, landing page’ach itp. Często stanowią swego rodzaju „podsumowanie” informacji przekazanych na danej stronie i znajdują się na jej końcu. CTA dosłownie i w przenośni mówi „ZAMÓW”, „SPRAWDŹ”, „SUBSKRYBUJ”, „POBIERZ”.
Tworzenie wezwań do działania
Program do mailingu pomoże Ci wykorzystać swoje intuicyjne wyczucie marketingowe, aby sterować tworzeniem wezwania do działania. Najważniejszym celem programu do mailingu jest to, aby Twoje wezwanie do działania przekształciło odwiedzających w klientów.
Istnieją trzy kluczowe elementy wezwania do działania:
Wygląd wezwania do działania
Twoje wezwanie do działania powinno się wyróżniać, ale także harmonizować z ogólnym projektem strony internetowej. Udowodniono, że stosowanie różnorodnych kolorów zwiększa współczynniki konwersji.
Tekst i kopia wezwania do działania
Niech przemówią słowa Twojego wezwania do działania. Upewnij się, że tekst jest precyzyjny, ale chwytliwy. Najlepsze są aktywne czasowniki, takie jak zamów, kup, subskrybuj i inne. Nie twórz leniwego wezwania do działania. Utwórz taki, który sprawi, że odwiedzający będą chcieli coś zrobić. Na przykład zamiast „pobierz tutaj”, napisz „pobierz bezpłatną kopię”.
Tekst wezwania do działania może być dłuższy niż jeden lub dwa wyrazy. Całe zdania są również dość skuteczne. Na przykład „pośpiesz się, zdobądź darmowy sos do spaghetti do wyczerpania zapasów”.
Tworząc wezwanie do działania, weź pod uwagę, że większość odwiedzających po prostu szuka informacji. W rzeczywistości prawie 80% ruchu w witrynie pochodzi z wyszukiwania informacji. Gdy trafią na Twoją stronę główną, ważne jest, aby wezwanie do działania zachęcało do działania.
CTA może zwiększyć współczynniki konwersji Twojej witryny
CTA poprawiają współczynniki konwersji witryny, zgodnie z ostatnimi statystykami, zwłaszcza gdy są umieszczane w strategicznych miejscach na stronach internetowych.
Pamiętaj, że wezwania do działania mogą działać w dowolnym miejscu w Twojej witrynie. Wykorzystując program do mailingu, wysyłaj odbiorcom angażujące newslettery. To fantastyczny sposób na zmobilizowanie większej liczby konwersji niż odrzuceń. Bez względu na cele marketingowe i reklamowe nie zajdziesz daleko bez przekonujących wezwań do działania.