Każda firma, która sprzedaje produkt lub usługę w Internecie, musi działać w ramach ustalonych wytycznych prawnych dla handlu elektronicznego. Doświadczony prawnik e-commerce musi znać się na zawiłościach związanych ze światem biznesu w sieci.
Musi dobrze znać przepisy regulujące handel detaliczny zorientowany na konsumenta i handel elektroniczny między przedsiębiorstwami, w tym zasady i procedury programu samoregulacji handlu elektronicznego. Ochrona zasobów własności intelektualnej, spory dotyczące nazw domen, prywatność konsumentów i bezpieczeństwo danych. Powinno się znaleźć kancelarią prawną zapewniającą zgodność z przepisami i obroną, dobrze zorientowaną we wszystkich aspektach zgodności z prawem reklam internetowych, ochrony danych, czy też własności intelektualnej dotyczących tekstu czy też grafiki i logotypów. Zmieniające się z biegiem lat podstawy prawne mogą budzić wątpliwości prawne. Czasem będziemy potrzebowali zewnętrznego doradcy w zakresie usług doradczych w zakresie handlu elektronicznego, agencji reklamowych. Z pewnością obsługa prawna e-commerce dotyczyła będzie w dużej mierze stworzenia dobrego regulaminu RODO. Należy określić w nim zasady przechowywania danych osobowych, musi pojawić się informacja dla klienta, iż podane dane będą służyły do realizacji zamówienia.
Obsługa prawna dla właścicieli sklepów internetowych może dotyczyć także sposobów związanych z gwarancją, udzielną na towar, może dojść do sytuacji kiedy uszkodzenia powstałe na towarze mogą nie być objęte gwarancją, wówczas pomoc prawnika może być potrzebna. Niekiedy mogą także wynikać pewne niejasności, jeżeli producent nie będzie chciał uznać gwarancji na sprzedawany przez nas sprzęt, może doprowadzić to do dość dużych strat. Dlatego musimy dobrze znać przepisy dotyczące reklamowania i zwrotów towarów, co musi zostać dokładnie opisane w regulaminie naszego sklepu. Powinniśmy jasno określić zasady zwrotów, kosztów związanych z odesłaniem do sklepu wadliwych towarów, tak aby klient decyduje się na zakupy w naszym sklepie nie miał żadnych wątpliwości. Co zresztą zaoszczędzić nam także czas związany z obsługą klienta.